Alla inlägg under augusti 2010

Av Eva Kahns - 21 augusti 2010 17:55

Nu är denna vecka oxå över, tiden bara springer iväg. I onsdags försökte jag att kapa av mitt långfinger, men gick ej så bra, var ett ben ivägen, så jag slängde mej i bilen o bort till VC, sydde rakt över knogen, UTAN bedövning, skönt!! är ej ännu helt ihopläkt. Det var en förbaskad örthackare som var i vägen för mina fingrar. Löste som vanligt melodikrysset hos Kattis o Mats, idag var det busenkelt. Nu tänker jag bänka mej framför TV-n för resten av kvällen. Hoppas på fint väder imorgon, så då kanske det blir en vända till skogen igen, vill há mer blåbär o ev lingon, samt svampen. Hoppas ni alla får en fortsatt fin helg.

Av Eva Kahns - 17 augusti 2010 15:57

Så var denna långhelg över. Sonen m fru åkt hem igen. Fick mycket hjälp av dem, samt att vi hade det mycket trevligt.

Igår var min bästis med mej i skogen, oj vad blåbär det finns, vi plockade tills våra ryggar strejkade, rensat allt o frysen ska nog fyllas. Svampen är det si o så med, men lite fick vi iaf, så det blev svampmackor framåt kvällen. Planen för idag var att plocka lingon, men det ösregnar ju, allt är ju så blött, får vänta med det.

Kramar till Er alla mina vänner.

Av Eva Kahns - 12 augusti 2010 10:51

Vaknade som vanligt tidigare än behövligt med brinnande huvudvärk, säkert åska i luften? Nåja det finns bot mot det. Efter frukosten så släppte värken, nästan. Har att göra idag, får gäster imorgon som stannar över helgen, måste planera om lite. Måste ut till huset en runda om en stund, ett soffbord för mycket här i lghn, ställer det där ute för jag lär behöva det senare.

 Tänk vad många som har onödiga åsikter om saker som ej angår dem! Sköt er själva, så sköter jag mitt eget alldeles utmärkt, precis som jag vill.

Hörs imorgon. Lev väl....

Av Eva Kahns - 11 augusti 2010 12:43

Somnade om, då jag ej ville börja dagen redan 04.30, lite väl tidigt. Ja som sagt är det grått trist o regnigt, men skulle bli bättre framåt em.

Fick samtal från min advokat på fm, nu är den andre delägaren beredd att skriva under avtalet. MEN vill se det först innan jag fattar det är på riktigt. Sen kan jag börja renovera o förhoppningsvis flytta innan det blir alltför kallt o ev snö.

(Igårkväll kom min bästis till mej o var riktigt ledsen, försökte trösta så gott jag kunde, tog en fika o sen lugnade hon ner sej, behövde prata av sej lite) Ja vi är verkligen bästisar, det bästa som hänt mej sen jag mist mina 2 allra närmaste, mannen och Pappa. Idag blir det städning inomhus, så trädgården får vänta.

Av Eva Kahns - 10 augusti 2010 21:30

Då var tisdagen avklarad. Efter frukost en sväng till Örnafälla, planterat om lite, o div andra göromål. Borde förbereda mer, men så länge det ej är 100 % klart med alla papper känns det olustigt, ja ni som känner till hela historien vet ju hur jag har det. Men nu är det utlovat nytt datum, IGEN. ska detta hattande aldrig t´slut?  Käkat lite när jag kom hem, o nu är Allsången på Skansen avklarad samt sett bröllopet på webben. Jerka är verklligen still going strong. Hörs imorgon igen. Sköt om Er.

Av Eva Kahns - 10 augusti 2010 21:30

Då var tisdagen avklarad. Efter frukost en sväng till Örnafälla, planterat om lite, o div andra göromål. Borde förbereda mer, men så länge det ej är 100 % klart med alla papper känns det olustigt, ja ni som känner till hela historien vet ju hur jag har det. Men nu är det utlovat nytt datum, IGEN. ska detta hattande aldrig t´slut?  Käkat lite när jag kom hem, o nu är Allsången på Skansen avklarad samt sett bröllopet på webben. Jerka är verklligen still going strong. Hörs imorgon igen. Sköt om Er.

Av Eva Kahns - 9 augusti 2010 10:50

Åter en regning dag. Var uppe redan 04.50 då jag ej kunde sova längre. Men tro för all del ej att jag fått mer gjort för det! Under tiden som jag intog min frukosr som bestod av havregrynsgröt äppelmos o mjölk, löste jag några korsord. Nyss ringde min kompis, kommer hit o fikar innan jobbet börjar, dottern följer med.Ska försöka iaf. att plocka undan så mycket som möjligt, sonen med fru kommer på fredag. Ska ju ordnas sängplatser osv. Strax åker dammsugaren fram. Hörs

Av Eva Kahns - 8 augusti 2010 13:02

Idag regnar det fortfarande, behövs mer än väl för naturen. Tänker nu egoistiskt: vill ut i skogen o försöka hitta lite svamp, det sägs att de kommer med "raketfart"nu. Annars inget speciellt som händer idag, blir nog en innedag, tyvärr!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

evasblogg


Ovido - Quiz & Flashcards